Social Icons

Cozia

Data: 22 Dec 2008
Participanti: Noi2 (Elena, Alex)
Locatie: Cozia
Poze: http://picasaweb.google.com/Hoinarii/CuOltulLaPicioareVfCozia#

Blogul 2. Cautam cazare pe Valea Oltului si gasim ceva decent in Calimanesti.

Dimineata inseamna din nou ora 4.00. Lasam masina pe marginea drumului si intram in padure. Trebuie sa recunosc ca imbatranesc...mai nou am harti cu mine : in fiecare vineri imi scot hartile la imprimanta la rezolutia care o vreau , dupa care decupez si lipesc bucatile - le folosesc o tura si vinerea urmatoare reiau activitarea. Si acuma am o harta cat un cearceaf pe care se descifreaza ceva drum - de prin 1960 de cand e harta. Cotim de pe sosea si...gasim marcajul. Mergem vreo 5 minute si reusim sa-l pierdem.

Dar varful trebuie sa fie in sus, asa ca o luam si noi drept in sus. Transpiram ceva derapand pe noroiale locale pana ajungem la un salas de unde doi calugari (v-am zis ca pe-aici e plin de manastiri ?) ne indreapta pe drumul marcat. Si-au mers ei, si-au mers prin paduri de foioase pana au ajuns la o troita. Locul se cheama... "la Troita". Aici prindem rasaritul si umplem cardul de memorie.

Sar peste descrierea artistica a rasaritului si trecem mai departe catre drumul care urmareste culmea Turneanu. Muntele asta arata foarte bine. Are...tinuta. Imi aminteste de Ceahlau si Ciucas. Iesim din padure si la picioarele noastre se intinde toata Oltenia.

Vedem si varful.Uauuuu - e o ditamai Casa Poporului acolo. Ceva releu de televiziune. Uite si pozele cu padurea ninsa ca sa nu mai obosesc cu descrierea:


De la cabana urcam pana pe vârful propriu-zis de unde iata cum se vede:

Transmisiune in direct de la releul Cozia: Aici reporter de varf Alex. Vremea este deosebit de rece, vizibilitate buna. Ma grabesc sa intru la caldurica sa beau ceva cald. Sfarsit transmisiune

Oltul si meandrele lui

De pe varf inspre sud vest

Se vede Buila in zare.

Cabana Cozia

Creasta Fagarasului si prinde contur o idee...

Lacrimi de gheata

O scurta pauza la cabana si ne intoarcem peste Muchia Vladesei. In felul acesta o sa facem practic circuitul masivului Cozia. Pe drumul de intoarcere pescuim si o catea cu un pui care se tin dupa noi pana la zona cu lanturi. Si tura din Buila si tura de azi le-am facut in bocanci de altitudine (asa le zic eu la Kayland...)- cu asta m-am obisnuit. Cu rucsacul din spate insa nu m-am prea obisnuit. Am rasuflat destul de greu carandu-l dupa mine in astea doua zile.

Undeva acolo sus e varful.

Ajungem la Manastirea care am uitat cum se cheama- si desi raman la parerea ca toate seamana intre ele- asta are ceva deosebit prin pozitionarea ei. Si din nou poze ca sunt mai elocvente.

Poza din pacate nu reflecta realitatea. Locatia manastirii este superba.

Drumul de intoarcere trece din nou pe La Troita de unde repede la mașina si la Elena acasa.

Un comentariu:

Matei spunea...

faina vreme ati prins, si foarte clare sunt pozele.. mi-au placut mult, bravo voua!

p.s. mai sus de locul "La Troita" este Manastirea Stanisoara iar in ultima poza este Manastirea Turnu

Carari insorite!