Muntii Zarand

Participanti: Boby, Elena, Alex
Locatie: Muntii Zarand
Poze: http://picasaweb.google.com/Hoinarii/RainySundayMilova

Dupa ce am pierdut toata sambata pe-acasa, fara sa ne hortaram ce facem - duminica alegem o locatie noua pentru bike: Muntii Zarand. Si un nou coechipier - Boby. N-am mai fost la ture cu Boby de ceva ani. Timisoara -Lipova. Dupa care ne alegem un loc pe marginea drumului european - lasam masina acolo si ne pregatim s-o luam la deal. Intrebam noi pe drum oameni despre eventuale drumuri forestiere. 2 km de sosea - intram in satul Milova. Trecem prin el. Inca un pic si dam din nou de drumul european. N-am facut decat sa scurtam o curba mare...Inapoi in sat si la pod o luam pe un drum forestier. Apar si ceva marcaje.

Aveam o harta scoasa la imprimanta - pe care evident am uitat-o la masina. Sunt ceva marcaje turistice si un drum forestier destul des bun care merge pe malul unui parau. Nu sunt oameni, nu sunt masini e pustiu. Si o vale foarte curata. Incepem sa urcam: la inceput mai timid si dupa aceea din ce in ce mai accentuat. Planul e...de fapt nu avem noi un plan foarte precis. Sa ajungem in creasta. Ma gandesc ca or avea si muntii astia o creasta principala. Pe masura ce urcam drumul devine tot mai accidentat. Si evident - ca in toate turele din ultimul timp -incepe sa ploua. Ne oprim la o sedinta dupa care mergem mai departe-vreo 300m pentru ca drumul se termina. Incepe sa-i dea cu grindina. Si se face destul de frig. De aici nu mai exista drum forestier, doar o poteca care o ia drept in sus. Ne hotaram sa ne intoarcem, cand din padure se aude zgomot de motor. 2 baieti cu enduro apar din desis. De la ei aflam ca dupa o portiune abrupta de urcat drumul e ca in palma.

Desi continua sa ploua intram in padure si...push bike! Primul pe anul asta.Ploua destul de bine si noi impingem prin namoale bicicletele la deal. Panta e sustinuta. In varf ajungem la o casa de vanatoare. Stau ceva oameni pe-aici. Inauntru sunt haine, paturi, mancare. Palma celui cu enduro sigur arata ca brazda....Nu e urma de drum pe-aici, n-avem harta si suntem in mijlocul padurii. O luam la dreapta. Asa generic ca habar n-avem unde mergem. Push bike ca nu se poate merge pe ele. Ploua in continuare. Mi-au inghetat mainile de la grindina. Ajungem pe ceva ce credem a fi un varf. Nu exista neam de poteca. Doar padurea. Renuntam sa ne ratacim si ne intoarcem la casa de vanatoare. De aici -tot impingand si la vale inapoi pe drumul forestier.

Aici se da dezlegare la noroiala. 13km de coborare pe drumul forestier. 13km in care am mancat lopeti de noroi. In Milova totul e uscat. N-a plouat decat local -deasupra noastra. Ne spalam pe noi si bicicletele in apa care curge prin Milova.

Ajunsi acasa cosmetizam si bicicletele.

Concluzii: Am fost si in Zarand. E curat, e aproape si au ceva drumuri forestiere. Cam atat. Daca chiar va plictisiti intr-o duminica se poate da o tura de bike pe-acolo. Dar cam atat (asta facand exceptie de faptul ca s-ar putea merge acolo cu micu', grataru', berea si muierea + o manea - din fericire e suficient de departe ca sa le taie cheful...)