Pe coasta si in Lima (Peru)

Aterizam in Lima.
Acuma suntem relaxati - ne gasim cu usurinta un taxi pana in Miraflores. Ca pret. Ca sofer e alta poveste. Am nimerit peste nebunul nebunilor. Ii zicem sa ne duca la Punta Primavera ca sa mergem direct la plaja. Habar n-are unde e asta. Conduce ca dementul prin circulatia si-asa anarhica din Lima. Reuseste sa descopere benzi acolo unde nu exista -claxoneaza ca dementul. Intr-un final ajungem epuizati la destinatie.

De aici luam microbuzul catre San Bartolo. Ajunsi acolo avem o surpriza: zilele acestea este Semana Santa - sarbatoare de mare insemnatate in Peru, asa ca toate hotelurile ofera doar pachete de 3 nopti si 4 zile. Noua nu ne trebuie asa ceva.

Cautam la toate pensiunile din zona -fara rezultat. Intr-un final suntem dirijati chiar in centrul statiunii si avem sansa sa gazim o camera pentru 2 nopti la un pret rezonabil. Si camera arata mai mult decat decent. Au gresit si i-au facut geamuri.

E seara deja, asa ca mergem pe faleza si luam cina laga hotel. Fiind pe coasta tec din nou la meniul cu animale marine ciudate. Elena continua sa stea deoparte de ele si se axeaza pe carnea de vita.

20.03.08
Ziua asta e simplu de povestit:
Am fost primii pe plaja. Acuma nu mai suntem luati prin surprindere de reflux. Apa oceanului s-a incalzit simtitor in ultimele 5 saptamani. Acuma poti sa stai linistit cu orele in ea. Ziua se scurge repede intre reprize de baie in valurile inalte si reprize de ars la soare. Schimbam deja al treilea rand de piele.

Statiune s-a umplut pana la refuz cu peruani veniti sa petreaca zilele libere. Nici urma de turisti.

Cuvantul de ordine: relaxare.

21.03.08
Ziua incepe identic cu precedenta: baie in ocean si baie de soare.

La pranz ne strangem catrafusele si ne despartim (cu regret) de ocean. Luam microbuzul si ne intoarcem in Lima. Aici recuperam lucrurile de la Flying Dog. Avem toate bagajele la un loc acuma. Ne gasim o cazare in cartierul vecin - multumim cartii inca o data. Stam pe o straduta linistita.

Seara o petrecem prin centrul Miraflores. Mergem pana pe faleza. Din nou suntem socati de contrastul dintre zgarie-norii de sticla si otel de aici si ce am vazut in ultimele 5 saptamani. Blocurile de apartamente de pe plaja sunt cireasa de pe tort. Faleza este toata un parc de o curatenie impecabila. parca suntem in alta lume.

22.03.08
Ne mutam de dimineata in alta pensiune. De fapt apartine aceleasi persoane, dar este pe o strada paralela. Pensiunile nu au nici un fel de reclama ca sa-ti dai seama ce-i acolo. Unde stam acuma e cea mai stylish cazare de care am avut parte i Peru. La parter o sufragerie eleganta, care serveste si ca sala de mese. O terasa micuta in spate. Camerele curate.

Azi vom vizita...gradina zoologica. Nu avem chef nici acuma de muzee, biserici sau arhitectura. Asa ca mergem la : "Parque de las leyendas". Nu este numai gradina zoologica. Aici sunt si reproduceri ale unor situri arheologice si o gradina botanica. Asta pe langa cele 2000 de exemplare de animale. Stam 8 ore aici. Avem ocazia sa vedem toate animale pe care ar fi trebuit sa le vedem in jungla. Fiind week-end, gradina este plina cu vizitatori. Nu o sa povestesc in amanunt ce am vazut acolo. Aveti pozele pentru asta.

ZIua a zburat. Cina am luat-o la un Chifa din apropierea gradinii, dupa care am mai facut din greseala o tura prin Miraflores (nu ne-am dat jos din microbuz unde trebuia).

23.03.08
Mai avem de bifat Plaza des Armas. Luam un microbuz pana in apropiere. De aici mai avem vreo 500m pana in centru. Zona centrala arata mult mai Peru decat Miraflores sau cartierul in care am stat noi (Barranco). Ajungem in centru.

Nu e mare lucru de capul lui: o catedrala pe o latura. Pe cealalta latura casa presedintelui. Fiind Semana Santa avem parte de o nou- avem parte de o noua procesiune religioasa. Plimba o icoana in jurul bisericii. Pe la pranz, se schimba garda presedintelui. Asta se intampla in fiecare zi. Ne plimbam in jurul centrului.

Categoric centrul e sub stabdardul Miraflores. Plin de gelaterii. Inghetata nu are nici un gust -gheata colorata. Hehe au trecut vremurile din Puno.

Acuma ca ne-am facut datoria si cu zona centrala a Limei, ne intoarcem la pensiune, ne luam bagajele si ne pregatim de plecare. Ajungem din timp la aeroport, ne facem check-in-ul si platim taxa de plecare: 28$. Asta asa, daca tot vrei sa pleci din tara lor, macar sa te doara.

In avion. Sistemul de entertainment a picat -asa ca avem parte de 13 ore de zbor cu ochii beliti in gol. Plus ca nu avem nici macar locuri unul langa altul.

24.03.08
La ora 15.00 suntem in Amsterdam. Aici e iarna. Si e un mic soc dupa America de Sud. Nu pierdem timpul -luam bilete la trenul care ne duce spre centru si cat ai clipi suntem in cartierul rosu.
Avem doar vreo 5 ore la dispozitie - asa ca ne grabim sa nu pierdem nici un minut. Dar vuuuuuuuuuup -timpul a zburat. Cum ? Mergeti si voi in Amsterdam si o sa vedeti.

Alaturi de Venetia, orasul asta o sa ocupe tot timpul un loc aparte in topul preferintelor mele. Inca nu m-am decis care e pe primul loc...

Ajungem inapoi la aeroport. Ne imbarcam pentru Bucuresti -unde ajungem cu 2 ore intarziere. Aici avem primul contact cu un taximetrist tigan care incearca sa ne convinga ca suntem singura solutie pentru a ajunge la Gara de Nord. Luam alt taxi pe care dam "doar" 400.000. Dam mita ca sa putem sta in sala de asteptare. Asta depaseste ca mizerie absolut orice am vazut in 5 saptamani in Peru - simt nevoia de servetele umede. Preferam sa stam afara in frig.

La 6.00 ne urcam in IC si la 14.00 suntem inapoi in Timisoara.
Asta a fost...

La final:
Noi n-am fost in Peru. Am fost intr-un basm. Personajele principale din povestile cu aventurieri calatori pe care le citeam cand eram mici. Daca ai avut rabdare sa citesti pana aici, inseamna ca si in tine exista un pic din dorinta de a explora tinuturi noi, de a intalni oameni noi, de a-ti satisface dorinta de aventura. Daca ai citit pe apucate - inca mai sunt sanse sa iesi din cotidian si sa vezi ca acolo afara e o lume mare care te asteapta. Si care s-ar putea sa fie asa de indiferenta fata de problemele pe care noi le consideram capitale. Daca nu te-a interesat - e optiunea ta. Scriind blogul, am mai fost inca o data acolo. Asta a fost rostul lui. Nu se vrea un ghid -pentru asta exista cartea. Am vrut sa-mi amintesc cum a fost. Cand o sa ma uit la poze (Elena le proceseaza, eu nu le-am vazut inca) o sa mai calatoresc inca o data imaginar in acea lume de vis. Si cand o sa fim batrani, o sa avem cu ce sa ne umplem timpul amintindu-ne cu placere de tot ce a insemnat Peru.
Asteptam si de la tine povestile despre tinuturi indepartate si oameni deosebiti.

Daca ne-am intoarce in Peru ? Nu. Pentru ca lumea e asa de mare...In America de Sud, cu siguranta - jungla ne asteapta. (Bine, si in Peru - pentru Huaraz si Cordillera Blanca).

Cu asta se termina povestea despre Peru, dar deja cand scriu blog-ul acesta - unul despre un week-end in Retezat se afla in asteptare, fiindca....